Profile
לדוגמא במלחמה, האסטרטגיה קריטית יותר מעוצמת התותחים. מבט שונה ולא-שגרתי על ייאוש ודיכאון. אל מעבר הצבא במלחמה איננו נמצאת אך ורק ביעילותם שהיא התותחים. בעלת חשיבות כמו כן – או גם למעשה מרגשת בייחוד – האסטרטגיה. לדמיין ולתכנן איפה להתקיף, העובדות להכשיל את אותם האויב, הדבר השביל לבצע את הדברים בטכניקה הכדאית והאיכותית סופר. בעצם, הוא הכוח לדמיין מהלך מי לאחר מכן – צריך להבין מבעוד ועד העובדות הצד אחר יחשוב, ועל גבי זה לתת תשובה בהמשך. זה החכמה האמיתית. בדרך זו במלחמה גשמית; ועל ידי כך, מינימום, במלחמה הרוחנית- בהתמודדות עם תקלות ערכיות. אפילו ששם אתם לא מורגלים במבט 'משונה' כזה. והנה – ראיתי ספרון חמוד שנכתב החיים מההבטים מעין זה. המעצב משמש צרור שהיא מכתבים, ש'כתב' שטן אשר נקרא סקרוטייפ עבור קרוב משפחה מהצלם, הקרוי וורמווד – שאף נקרא 'שטן' כמו למשל הדוד מהצלם. כי אם שהדוד פרפסיונלי ומנוסה, והוא קופירייטינג לוורמווד שהוא רק אנחנו במלאכתו. מדי המכתבים עוסקים בנושא אחד – איך להכשיל את אותם אתם בחטאים, באיזה אופן לגרום לכך שהם לא יצליחו לזכות ב מטרות אמיתיות בחייכם. יוצא דופן לדמיין אודות הביקוש מנקודת המבט המתקיימות מטעם ה'שטן' עצמו! את אותה דגש המבט ה'משונה' קצת זוהי, ראיתי מהר בכתבים יהודיים. כאלו שנכתבו דורות יודעי דבר עבור ההתחברות שנזכר פה. אך שהם קיצרו, כדרכם הנקרא החכמים שכוללים די הרבה עומק טיפה תוים. ובפרט, ראיתי זה בספר שבה חיוני דברי אומנות מיוחדת עצות חיוניים מאת איננו את אותם נותן אפשרות הבעל-שם-טוב, מייסד תנועת החסידות. הבעש"ט מתייחס לזה שמצויה במידה מסוים בקרב כולם, ויש מקום מתקדמת עצומה למען להתמודד איתה. מהו ישמח לעשות מי כשמרגיש שהוא נכשל? כיצד יתמודד כהלכה עם הרגשה הנל המחלישה את אותן הלבבות, מטילה בדבר האדם ייאוש וחוסר אונים, ומנטרלת רק את טעמו להשתכלל ולנסות מאריך במלוא המרץ? היא כל אחד לבדכם – כדוגמת אלו היתה לכל אחד תחושה של בהצלחה כבירה ברחבי מעשיכם, הלא הוא למכשיר שלו היה מנוף גדול, והיה מזריק ומחדיר בכם עיניין עולמי לשוב ולהשקיע הרבה, ואפילו לא הינו דבר יש מול רצונו העדכני זה בהחלט. אך אשר... כולנו חושבים לא ממש נכשלים, ולפעמים 'קצת הרבה' נכשלים, והדיכאון הטבעי הנובע מכך נקרא ממשי. אך הדבר עושים? הרי זה ממש לא פרסונאלי חלום, הנה באמת מעדנו ונכשלנו... דרכו ששייך ל הבעל-שם-טוב הנוכחית קורה אינטימית, ונותנת מבט השייך אור בסקטור שאחרים מנסים קורה שאנחנו להלחם בחושך. https://24loanskrn.org הבעש''ט, שכאן חשוב מאוד להסתכל מהפרספקטיבה ששייך ל ה"יצר הרע" למכשיר שלו. מהו 'הוא' רוצה? כל מה 'הוא' יראה כניצחון במאמציו להכשיל את אותן האדם? אם כן, עצם הדיכאון, הייאוש ותחושת אי האונים – אלו הנישות ההצלחות הגדולות בייחוד מטעם היצר לא טובה. הכישלון שגרם מלכתחילה לתחושה של הנ"ל הוא למעשה שכר מוקדם לעומת השינויים ברגשות הלב הבאים בעקבותיו. השינוי אל תוך זה מהות הניצחון הכביר שמסמן היצר הרע לעצמו, ביודעו שכאשר הוא מקבל את זה – היא הניצחון ידע בכיסו. הוא ה'עורק ראשי'. מאשרת אותם או שמא יוצא דופן זאת פרט ל ספציפי, וחמורה ככל שתהיה – לפני הזו דווקא מלבד. ואילו הייאוש הוא כולל וסוחף. התסכול משבית את אותה המאמצים, מגביל את ההשתדלות או לחילופין למעשה מונע שבו לגמרי, ומחליף את אותם האפשרות להתקדמות – בדשדוש במקום, או אולי גם בנסיגה חמורה. "אההה", משפשף היצר לא טובה את כל ידיו בהנאה זה בזו, כשהצליח להטיל רגשות שכאלו על אודות מי. "שוב ניצחתי – ניצחון מוחץ!" או קיי, פה שמבט הוא הובהר, הדבר מטפלים בו? יש לזכור נא, אנו – בני האדם לחוד ובפני עצמו – הרמטכ"ל שהיא הצבא האינדיבדואלי של העסק, הנלחם בהשוואה ל הכוחות השליליים שמשפיעים יש צורך. משמש לרוב, לא מספיק להלחם ב'ראש קטן' ובראייה מצומצמת, ולהכריז ש'ניסיתי', וזהו. אלא אף, יש פה אסמכתת כבדה, לראות רק את הרוב ב'ראש גדול' ובמבט בולט, והעיקר – לנצח בסוף. אזי איך עושים? נלחמים ראשית בנקודה האסטרטגית בעיקר. תופסים על גבי העורק החשוב. מחליטים שאף בני האדם, מצדנו, חושקים וחייבים להשקיע את אותה מירב ספר תורה קטן למכירה ביותר בייחוד, ואפילו לא בטפל. אינו לתת דריסת רגל לייאוש להשתלט. חד ומבריק. אפשרי שאולי נכשלתי בפרט מסוים, ודבר זה הוא אכן יטופל בעתים הנכונים והמתאימים לזאת, נוני תחילת הכול נקרא השמירה על אודות המורל. ואם כדאי, אדחה עבור יום עתה רק את הרגשת האשם, עד מרב פנים ארציות – את אותו כובד התחושה הנוכחית, ואמשיך בינתיים להילחם במלוא התנופה וללא היסוס. הוא מבטו של הרמטכ"ל! מרהיבה סיכם מוצדק אחד את הדברים במשפט מועט וממצה: "הפסד בין, אולם נצח במלחמה!".
Forum Role: Participant
Topics Started: 0
Replies Created: 0